Om oss

Det er flere gode grunner til å velge Miele.

Merkeløfte: Immer Besser

Det finnes mange gode grunner for å velge Miele. Siden grunnleggelsen i 1899 har Miele fulgt mottoet «Immer Besser». Med det mener vi: Vi forplikter oss til å alltid være bedre («Immer Besser») enn andre leverandører, og alltid bli bedre enn vi allerede er. For våre kunder betyr det at de alltid kan være sikre på at de har tatt en god beslutning ved å velge Miele – sannsynligvis en for livet.

Oppdag mesterverket bak Mieles produkter

Miele testlab

Tro mot vårt løfte, «Immer besser», er vi alltid på jakt etter å heve våre standarder. Ta en titt på belastnings- og utholdenhetstestene som våre tøypleieprodukter, støvsugere og hvitevarer gjennomgår, før de lanseres på markedet – velg Miele for enestående ytelse og langvarig kvalitet.

Fremragende kvalitet

På kjøkkenet, ved tøyvask og under støvsugingen: Før Miele-produktene kommer på markedet, må de bestå harde belastnings- og holdbarhetstester. Mange topplasseringer hos Stiftung Warentest bekrefter at Miele er det beste valget.

Miele design

Vår design står for innovasjon, kvalitet og tidløs eleganse. Den skaper relasjon mellom bruker og produkt, oppfyller forventninger og gjør produktene enkle å betjene. Utallige priser for fremragende produktdesign bekrefter at dette har Miele lykkes med på enestående vis.

Bærekraft

Vern av mennesker og miljø, ansvarlig forretningsdrift, også for kommende generasjoner. Det er hva bærekraft betyr for oss. Mer presist: Energieffektivitet og ressursbesparende produkter og produksjon, ansvar for våre medarbeidere og samfunnet omkring oss. Miele er tildelt den tyske bærekraftprisen, er medlem av FNs bærekaftsinititativ Global Compact og har signert et «mangfoldscharter».

REACH – Informasjon om kritiske stoffer

Informasjon om kritiske stoffer i henhold til art. 33 i EU-forordningen 1907/2006.

Historikk

To familier i ett selskap: Miele ble grunnlagt for 125 år siden av teknikeren Carl Miele og kjøpmannen Reinhard Zinkann, og den dag i dag tilhører Miele utelukkende direkte etterkommere av disse to. Med elleve ansatte, fire dreiebenker og en boremaskin lanserte Miele og Zinkann i 1899 i Herzebrock sine første melkeseparatorer og smørmaskiner på markedet. Mottoet deres «Immer Besser» preger fortsatt virksomheten.

Globale avdelinger

Miele er i dag representert med egne salgsorganisasjoner i nesten 50 land/regioner, og i ytterligere 50 markeder via importører.

KVALITET FORUT FOR SIN TID

Siden 1899 har vi aldri sagt oss fornøyd med det beste.

Miele-gruppen

Filosofi

Miele forblir et kvalitetsorientert familieselskap

Ledelse

Selskapet ledes av seks administrerende direktører, som alle er likeverdige partnere

Forretningsutvikling

Konstant vekst med hensyn til omsetning og personell

Vil du vite mer?

Miele Corporate Website