Om oss
Det er flere gode grunner til å velge Miele.
Merkeløfte: Immer Besser


Det finnes mange gode grunner for å velge Miele. Siden grunnleggelsen i 1899 har Miele fulgt mottoet «Immer Besser». Med det mener vi: Vi forplikter oss til å alltid være bedre («Immer Besser») enn andre leverandører, og alltid bli bedre enn vi allerede er. For våre kunder betyr det at de alltid kan være sikre på at de har tatt en god beslutning ved å velge Miele – sannsynligvis en for livet.
Én gang Miele, alltid Miele

Oppdag mesterverket bak Mieles produkter
Miele testlab
Tro mot vårt løfte, «Immer besser», er vi alltid på jakt etter å heve våre standarder. Ta en titt på belastnings- og utholdenhetstestene som våre tøypleieprodukter, støvsugere og hvitevarer gjennomgår, før de lanseres på markedet – velg Miele for enestående ytelse og langvarig kvalitet.

Fremragende kvalitet
På kjøkkenet, ved tøyvask og under støvsugingen: Før Miele-produktene kommer på markedet, må de bestå harde belastnings- og holdbarhetstester. Mange topplasseringer hos Stiftung Warentest bekrefter at Miele er det beste valget. Miele har oppnådd flere produkter med "Best i Test".
Miele design
Vår design står for innovasjon, kvalitet og tidløs eleganse. Den skaper relasjon mellom bruker og produkt, oppfyller forventninger og gjør produktene enkle å betjene. Utallige priser for fremragende produktdesign bekrefter at dette har Miele lykkes med på enestående vis.
Bærekraft
Vern av mennesker og miljø, ansvarlig forretningsdrift, også for kommende generasjoner. Det er hva bærekraft betyr for oss. Mer presist: Energieffektivitet og ressursbesparende produkter og produksjon, ansvar for våre medarbeidere og samfunnet omkring oss. Miele er tildelt den tyske bærekraftprisen, er medlem av FNs bærekaftsinititativ Global Compact og har signert et «mangfoldscharter».
REACH – Informasjon om kritiske stoffer
Informasjon om kritiske stoffer i henhold til art. 33 i EU-forordningen 1907/2006.

Historikk
To familier i ett selskap: Miele ble grunnlagt for 125 år siden av teknikeren Carl Miele og kjøpmannen Reinhard Zinkann, og den dag i dag tilhører Miele utelukkende direkte etterkommere av disse to. Med elleve ansatte, fire dreiebenker og en boremaskin lanserte Miele og Zinkann i 1899 i Herzebrock sine første melkeseparatorer og smørmaskiner på markedet. Mottoet deres «Immer Besser» preger fortsatt virksomheten.

Globale avdelinger
Miele er i dag representert med egne salgsorganisasjoner i nesten 50 land/regioner, og i ytterligere 50 markeder via importører.

Én gang Miele, alltid Miele
Mieles hvitevarer er laget for lang levetid. Fra å ta vare på de fineste servisene og glassene dine til å heve kjøkkenets visuelle appell - opplev kvalitet du vil sette pris på i mange år fremover.