Om oss
Det er flere gode grunner til å velge Miele.
Merkeløfte: Immer Besser
Det finnes mange gode grunner for å velge Miele. Siden grunnleggelsen i 1899 har Miele fulgt mottoet «Immer Besser». Med det mener vi: Vi forplikter oss til å alltid være bedre («Immer Besser») enn andre leverandører, og alltid bli bedre enn vi allerede er. For våre kunder betyr det at de alltid kan være sikre på at de har tatt en god beslutning ved å velge Miele – sannsynligvis en for livet.
Fremragende kvalitet
På kjøkkenet, ved tøyvask og under støvsugingen: Før Miele-produktene kommer på markedet, må de bestå harde belastnings- og holdbarhetstester. Mange topplasseringer hos Stiftung Warentest bekrefter at Miele er det beste valget.
Miele design
Vår design står for innovasjon, kvalitet og tidløs eleganse. Den skaper relasjon mellom bruker og produkt, oppfyller forventninger og gjør produktene enkle å betjene. Utallige priser for fremragende produktdesign bekrefter at dette har Miele lykkes med på enestående vis.
Bærekraft
Vern av mennesker og miljø, ansvarlig forretningsdrift, også for kommende generasjoner. Det er hva bærekraft betyr for oss. Mer presist: Energieffektivitet og ressursbesparende produkter og produksjon, ansvar for våre medarbeidere og samfunnet omkring oss. Miele er tildelt den tyske bærekraftprisen, er medlem av FNs bærekaftsinititativ Global Compact og har signert et «mangfoldscharter».
REACH – Informasjon om kritiske stoffer
Informasjon om kritiske stoffer i henhold til art. 33 i EU-forordningen 1907/2006.
Historikk
To familier i ett selskap: Miele ble grunnlagt for 125 år siden av teknikeren Carl Miele og kjøpmannen Reinhard Zinkann, og den dag i dag tilhører Miele utelukkende direkte etterkommere av disse to. Med elleve ansatte, fire dreiebenker og en boremaskin lanserte Miele og Zinkann i 1899 i Herzebrock sine første melkeseparatorer og smørmaskiner på markedet. Mottoet deres «Immer Besser» preger fortsatt virksomheten.
Globale avdelinger
Miele er i dag representert med egne salgsorganisasjoner i nesten 50 land/regioner, og i ytterligere 50 markeder via importører.